SOCIAL MEDIA MARKETING
Heb je weinig tijd of inspiratie om leuken en inspirerende berichten te posten of de facebook-, instagram- of linkedinpagina van je onderneming? Wil jij het beheer van de sociale media van jouw bedrijf of zaak uitbesteden? Dan ben je bij LoVaMedia op het juiste adres.
LoVaMedia biedt een oplossing aan op maat van ieder budget. Niet iedereen heeft de slagkracht om een groot communicatiebedrijf onder de arm te nemen. Sommige ondernemingen hebben ook geen nood om iedere week vijf berichten te posten op de sociale media. LoVaMedia luistert naar de klant en op basis van de behoeftes wordt een pakket op maat voorgesteld.
basispakketten:
Om een idee krijgen van de mogelijkheden, stellen we alvast deze twee pakketten voor:
Basis: in dit pakket plaatsen we wekelijks 1 bericht op Facebook, Instagram,Linkedin,, Twitter… Tijdens een intakegesprek stellen we samen een strategie op. Daarna (her)ontwerpen we jouw pagina.
Professional: in dit pakket plaatsen we 10 berichten per maand op Facebook, Instagram (Of Linkedin), Google Mijn Bedrijf, Twitter… Ook hier stellen we tijdens het intakegesprek de sociale mediastrategie samen en herontwerpen en vervolledigen we jouw pagina’s. Daarnaast volgen we ook chats en reacties op en proberen we te helpen waar mogelijk. Als we het antwoord niet weten, spelen we de vraag door aan jou via mail, telefoon of Whatsapp. In andere gevallen laten we de klant contact opnemen met je.
Belangrijk om te weten: Er zijn geen verplichtingen, geen langdurige verbintenissen en je kan annuleren op elk moment.
intakegesprek
De eerste stap in een succesvolle samenwerking is het intakegesprek. Hierbij stellen we samen een sociale mediastrategie op.
- Waarom wil jij met je bedrijf op sociale media aanwezig zijn?
- Wil je meer naambekendheid?
- Wens je het imago van jouw zaak verbeteren
- Wil jij meer of nieuwe klanten aantrekken?
- Wil je de bezoekers van jouw facebook omzetten in betalende klanten?
- En bovenal: welk budget wil je uitgeven?
Op basis van deze vragen maken we onze strategie op en voegen we die toe aan jouw marketingplan op. Zo ga je straks op vlak van communicatie gestructureerd te werk.
In onze strategie stippelen we uit op welke sociale media je het best richt en hoe je je doelgroep kan benaderen. Het is zeker niet nodig om op alle platformen aanwezig te zijn. Op LinkedIn hebben gebruikers vaak een andere motivatie dan op Twitter, Facebook, Pinterest of Instagram. Dat betekent dat de vorm, toon en inhoud van jouw berichten per platform sterk van elkaar kunnen verschillen.Richt jouw bedrijf zich op de consument, dan kun je zakelijk het meest bereiken op Instagram en Facebook. B2B-bedrijven richten zich dan weer beter op Linkedin en Twitter.
fotografie, video en illustraties
Voor sociale media moet je ook denken aan Fotografie, video’s, en illustraties. Sterke foto’s versterken de berichten op jouw sociale media en trekken de aandacht van de consument. Uiteraard kun je zelf afbeeldingen nemen met je smartphone. Met een smartphone met een hoge camerakwaliteit maak je in meerdere situaties scherpe foto’s. Veel smartphones hebben bovendien meerdere goede camera’s, zodat je in elke situatie een goede foto maakt. Daarnaast bestaan er gratis stock foto’s. Misschien heb je zelf toegang tot de beeldendatabank van het product of van een merk dat je verkoopt. Uiteraard kan er ook een fotograaf of grafisch illustrator ingehuurd worden. Dit kan alleen maar je merk ten goede komen.
LoVaMedia kan op vraag steeds langskomen om foto’s te nemen van jouw projecten of realisaties. Die beelden gebruiken we dan bij de berichten op jouw sociale mediaplatformen.
adverteren op sociale media
Uiteraard kun je ook adverteren op sociale media. Samen stellen we jouw ideale doelgroep en dan kun je een boodschap, video of link naar je site adverteren in de nieuwsfeed van je gebruikers. Zo behaal je op korte termijn succes. Op facebook of instagram bepaal je zelf hoeveel je uitgeeft en kun je dus met ieder budget adverteren.